ERASMUS+, PROIECTUL CE A ADUS UN STROP DE SPERANȚĂ GRĂDINIȚEI „DUMBRAVA MINUNATĂ” FIENI
Implementat în urmă cu doi ani, proiectul „Curcubeul Diversității” a avut ca protagoniști copiii cu cerințe educaționale speciale și și-a propus să îi ajute să se integreze, să se dezvolte și să poată învăța prin experimentare. Astfel, bucuria preșcolarilor, dar și a părinților și cadrelor didactice a fost imensă, pentru că munca și activitățile inedite au avut efecte extraordinare!
„Prin intermediul acestui proiect, am oferit următoarele valori:
– Integrarea cu succes a copiilor speciali în societatea în care trăiesc, o societate care le este deschisă și îi acceptă, îi include, o societate plină de empatie pentru ceilalți.
– O șansă pentru participanți de a experimenta diferențele interculturale.
– Însușirea și promovarea unor modalități de a oferi o educație egală și un viitor mai bun copiilor cu nevoi educaționale speciale și nu numai.
– Schimb de experiență pentru profesori și aplicarea diferitelor metode de predare la nivel european.”
Totodată, diversitatea a făcut referire și la ideea de multiculturalitate și la diferitele sisteme educaționale. Astfel, pe lângă Grădinița „Dumbrava Minunată”, la acest proiect s-a alăturat câte o grădiniță din: Turcia, Italia, Bulgaria și Grecia, reprezentanții fiind deschiși să împărtășească informații și să se dezvolte pentru binele copiilor. În acest fel, primul an al proiectului (2017) a fost îmbogățit de întâlnirile online cu preșcolarii din țările partenere și de dialogurile și activitățile atât de utile pentru dezvoltarea cunoștințelor.
În 2018, s-a evoluat progresul și eficiența acestui proiect, la Sofia, s-au pregătit rapoarte intermediare și aspecte organizatorice ale activităților de învățare care au avut loc în Grecia și Italia. Astfel, cu bucurie, s-au constatat progrese vizibile atât în comportamentul copiilor vizați, cât și în modul de abordare al dascălilor.
Iar luna aceasta, proiectul s-a finalizat cu succes, la Grădinița din Fieni desfășurându-se ultima întâlnire transnațională de proiect. „S-a realizat Workshop.ul cu tema ”Metode și tehnici de lucru utilizate pentru identificarea copiilor cu CES” în cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională la care au participat și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița. De asemenea, a fost prezentat e-book.ul proiectului care cuprinde articole și materiale publicate de profesorii din cele cinci țări partenere.”
Ce a însemnat acest proiect pentru această unitate de învățământ? O portiță spre normalitate, un strop de speranță și o mare bucurie pentru dascălii care sunt întotdeauna pregătiți să se dezvolte pentru binele copiilor și mereu dornici să le fie de ajutor.
Felicitări tuturor celor implicați și mult succes în următoarele acțiuni!
Andrada Stan / Mădălin Anca